NRD Начало
Четвъртък, 18 Септември 2025
Начало Творчески отражения Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуство
90
Творчески отражения

Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуство

Обаче, въпреки че рисунките изглеждат като фотографии, те често са далеч от реалността. Друга работа, базирана на снимка на мигранти в Средиземно море, също е манипулативна. Преди години, Лонго беше част от поколението на Изображенията (Pictures Generation), което черпеше вдъхновение от медийни изображения и ги използваше като изразни средства.

| 18 Септември 2025, 16:01 ч.
Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуство
Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуство
Снимка © DFA

Робърт Лонго (Robert Longo) се представя като глас на истината за нашето време. Той е известен с огромните си, изключително детайлни рисунки, които се борят с теми като жестокост, конфликти и протестни движения. В новата си изложба в галерия Пейс (Pace Gallery), той разглежда събития като войната в Украйна, движението Black Lives Matter и протестите за женските права. Всяка рисунка е базирана на медийни изображения, които художникът лицензира за своята употреба. Той твърди, че изкуството му е честен портрет на това как работи властта.

Обаче, въпреки че рисунките изглеждат като фотографии, те често са далеч от реалността. Например, изображението на полицаи в бронежилетки от 2014 година, което трябва да разказва за протестите във Фъргюсън, е обгърнато в тъмни сенки, които придават драматичност, но и отдалечават от истинската сцена. Това е илюзия, която прави картината по-красиво, но и по-отдалечено от реалността. Художникът сякаш се опитва да създаде естетика, която да прикрие болезнените истини.

Друга работа, базирана на снимка на мигранти в Средиземно море, също е манипулативна. Лонго увеличава вълната, за да подчертае драмата, като по този начин изкривява реалността. Това е в контраст с по-неутралната и по-мистериозна картина на Майкъл Армитидж (Michael Armitage), която също показва мигранти, но без драматизация. Лонго явно предпочита емоционално въздействие, дори и чрез преувеличение, което го поставя в противоречие с по-умерения подход на други художници.

Преди години, Лонго беше част от поколението на "Изображенията" (Pictures Generation), което черпеше вдъхновение от медийни изображения и ги използваше като изразни средства. Тогава той се отличаваше с по-непредсказуеми и загадъчни работи, които оставяха място за интерпретация. Сега обаче, неговите произведения са по-ясни и директни, често с очевидни послания за корупция и социална несправедливост в Америка.

Заглавието на изложбата, "Тежестта на надеждата" (The Weight of Hope), е ясно и очевидно. Всяка работа, от американското знаме, което вися на разпадане, до протестите срещу полицейската бруталност, предава послание за разпада на обществото. Но ако искате да разберете по-дълбоко причините за това разложение, ще трябва да потърсите другаде. Лонго не предлага нюанси или сложни анализи, а по-скоро повтаря очевидното.

Дори и в работата му за войната в Украйна, той предпочита да показва символи на насилие, вместо да даде реална представа за американската военна машина. В една от работите, посветена на катастрофа с автомобили, галерията добавя пояснение, че това е метафора за американската военна индустрия. Това е опит да се свърже визуалното с политическото, но остава повърхностно.

Лонго също така е използвал класическо произведение на Гоя (Goya), за да се опита да говори за конфликти в Газа, но резултатът е по-скоро имитация, отколкото ново послание. Във филма "Безименна буря" (Untitled Image Storm), който показва поток от 10 000 изображения, художникът създава усещане за хаос и скорост, което отразява медийното ни претоварване. Но това е клише, което не добавя ново към разбирането ни за света.

Изкуството на Лонго е преминало от загадъчност към очевидност. В миналото той е търсил дълбочина, сега – яснота, която понякога граничи с баналност. В крайна сметка, напускането на галерията носи усещане за облекчение – всичко е казано, всичко е показано. Но дали това е достатъчно, за да разбере истинските проблеми на нашето време? Може би не.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Уайт Хоук намира нов дом в Ню Йорк за развитие на коренноамериканското изкуство
Дияни Уайт Хоук (Dyani White Hawk), една от звездите на Биеналето на Уитни през 2022 година, вече има нов представител в лицето на Александър Грей Асошиейтс (Alexander Gray Associa ...
Yungblud и Aerosmith обявиха нова песен My Only Angel
Съюзът между Yungblud и Aerosmith е нещо, което много фенове на рок музиката очакват с нетърпение. Двете имена обявиха, че ще издадат нова песен, озаглавена My Only Angel, която е ...
Бой Джордж работи по нова версия на Taboo
Бой Джордж (Boy George) работи върху "нова версия" на мюзикъла Taboo. Тази продукция разказва любовна история, разположена на фона на артистичния период на Нова романтика в Англия ...
Семейството на Пол Нюман почете Робърт Редфорд след смъртта му
Семейството на Пол Нюман (Paul Newman) отдаде почит на неговия сътрудник от "Butch Cassidy and the Sundance Kid", Робърт Редфорд (Robert Redford). Във вторник стана ясно, че Редфор ...
Грозденка Владова и Виктор Русинов – любовен триъгълник в българския риалити свят
Грозденка Владова, племенница на покойния Цар Киро и известна с гордото си определение за себе си като „най-красивата циганка“, се оказа новата любовна тръпка в българския риалити ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Свободата на словото и културното наследство в центъра на съвременните конфликти
В съвременния свят свободата на словото продължава да бъде тема на остри дебати и конфликти. Последните случаи с Джими Кимъл (Jimmy Kimmel) и други публични фигури показват колко к ...
Ула Джонсън черпи вдъхновение от Хелен Франкенталър за пролетната си колекция, която съчетава красота, сила и радост
Ула Джонсън (Ulla Johnson) черпи вдъхновение от експресионистката Хелен Франкенталър (Helen Frankenthaler) за своята пролетна колекция, която е следващата стъпка след сътрудничеств ...
ABC спря шоуто на Джими Кимъл след коментари за убийството на Чарли Кърк
Американската телевизионна мрежа ABC временно спря излъчването на шоуто на Джими Кимъл (Jimmy Kimmel) след негови коментари, свързани с убийството на Чарли Кърк (Charlie Kirk). Тов ...
Уайт Хоук намира нов дом в Ню Йорк за развитие на коренноамериканското изкуство
Дияни Уайт Хоук (Dyani White Hawk), една от звездите на Биеналето на Уитни през 2022 година, вече има нов представител в лицето на Александър Грей Асошиейтс (Alexander Gray Associa ...
Мария Кастро влиза в Метрополитън музей на изкуствата за нова ера в модерното и съвременно изкуство
Метрополитън музей на изкуствата (The Metropolitan Museum of Art) обяви ново попълнение в екипа си – Мария Кастро (Maria Castro), която ще заеме позицията асоцииран куратор в отдел ...
Тикер в 17:00 ч.
В съвременния свят свободата на словото продължава да бъде тема на остри дебати ...
Начало Творчески отражения
90
Творчески отражения

Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуство

Обаче, въпреки че рисунките изглеждат като фотографии, те често са далеч от реалността. Друга работа, базирана на снимка на мигранти в Средиземно море, също е манипулативна. Преди години, Лонго беше част от поколението на Изображенията (Pictures Generation), което черпеше вдъхновение от медийни изображения и ги използваше като изразни средства.

| 18 Септември 2025, 16:01 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуство
Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуство
Снимка © DFA

Робърт Лонго (Robert Longo) се представя като глас на истината за нашето време. Той е известен с огромните си, изключително детайлни рисунки, които се борят с теми като жестокост, конфликти и протестни движения. В новата си изложба в галерия Пейс (Pace Gallery), той разглежда събития като войната в Украйна, движението Black Lives Matter и протестите за женските права. Всяка рисунка е базирана на медийни изображения, които художникът лицензира за своята употреба. Той твърди, че изкуството му е честен портрет на това как работи властта.

Обаче, въпреки че рисунките изглеждат като фотографии, те често са далеч от реалността. Например, изображението на полицаи в бронежилетки от 2014 година, което трябва да разказва за протестите във Фъргюсън, е обгърнато в тъмни сенки, които придават драматичност, но и отдалечават от истинската сцена. Това е илюзия, която прави картината по-красиво, но и по-отдалечено от реалността. Художникът сякаш се опитва да създаде естетика, която да прикрие болезнените истини.

Друга работа, базирана на снимка на мигранти в Средиземно море, също е манипулативна. Лонго увеличава вълната, за да подчертае драмата, като по този начин изкривява реалността. Това е в контраст с по-неутралната и по-мистериозна картина на Майкъл Армитидж (Michael Armitage), която също показва мигранти, но без драматизация. Лонго явно предпочита емоционално въздействие, дори и чрез преувеличение, което го поставя в противоречие с по-умерения подход на други художници.

Преди години, Лонго беше част от поколението на "Изображенията" (Pictures Generation), което черпеше вдъхновение от медийни изображения и ги използваше като изразни средства. Тогава той се отличаваше с по-непредсказуеми и загадъчни работи, които оставяха място за интерпретация. Сега обаче, неговите произведения са по-ясни и директни, често с очевидни послания за корупция и социална несправедливост в Америка.

Заглавието на изложбата, "Тежестта на надеждата" (The Weight of Hope), е ясно и очевидно. Всяка работа, от американското знаме, което вися на разпадане, до протестите срещу полицейската бруталност, предава послание за разпада на обществото. Но ако искате да разберете по-дълбоко причините за това разложение, ще трябва да потърсите другаде. Лонго не предлага нюанси или сложни анализи, а по-скоро повтаря очевидното.

Дори и в работата му за войната в Украйна, той предпочита да показва символи на насилие, вместо да даде реална представа за американската военна машина. В една от работите, посветена на катастрофа с автомобили, галерията добавя пояснение, че това е метафора за американската военна индустрия. Това е опит да се свърже визуалното с политическото, но остава повърхностно.

Лонго също така е използвал класическо произведение на Гоя (Goya), за да се опита да говори за конфликти в Газа, но резултатът е по-скоро имитация, отколкото ново послание. Във филма "Безименна буря" (Untitled Image Storm), който показва поток от 10 000 изображения, художникът създава усещане за хаос и скорост, което отразява медийното ни претоварване. Но това е клише, което не добавя ново към разбирането ни за света.

Изкуството на Лонго е преминало от загадъчност към очевидност. В миналото той е търсил дълбочина, сега – яснота, която понякога граничи с баналност. В крайна сметка, напускането на галерията носи усещане за облекчение – всичко е казано, всичко е показано. Но дали това е достатъчно, за да разбере истинските проблеми на нашето време? Може би не.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Уайт Хоук намира нов дом в Ню Йорк за развитие на коренноамериканското изкуство
Yungblud и Aerosmith обявиха нова песен My Only Angel
Бой Джордж работи по нова версия на Taboo
Семейството на Пол Нюман почете Робърт Редфорд след смъртта му
Грозденка Владова и Виктор Русинов – любовен триъгълник в българския риалити свят
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
Свободата на словото и културното наследство в центъра на съвременните конфликти
Тонът на времето
Ула Джонсън черпи вдъхновение от Хелен Франкенталър за пролетната си колекция, която съчетава красота, сила и радост
Под прожектора
ABC спря шоуто на Джими Кимъл след коментари за убийството на Чарли Кърк
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.