![]() |
![]() Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
![]()
Тикер в 17:00 ч.
В съвременния свят свободата на словото продължава да бъде тема на остри дебати и конфликти. Последните случаи с Джими Кимъл (Jimmy Kimmel) и други пу ...
|
![]()
Творчески отражения
Лонго илюзията на реалността в съвременното изкуствоОбаче, въпреки че рисунките изглеждат като фотографии, те често са далеч от реалността. Друга работа, базирана на снимка на мигранти в Средиземно море, също е манипулативна. Преди години, Лонго беше част от поколението на Изображенията (Pictures Generation), което черпеше вдъхновение от медийни изображения и ги използваше като изразни средства.
Анатолий Михайлов
| 18 Септември 2025, 16:01 ч.
![]()
Робърт Лонго (Robert Longo) се представя като глас на истината за нашето време. Той е известен с огромните си, изключително детайлни рисунки, които се борят с теми като жестокост, конфликти и протестни движения. В новата си изложба в галерия Пейс (Pace Gallery), той разглежда събития като войната в Украйна, движението Black Lives Matter и протестите за женските права. Всяка рисунка е базирана на медийни изображения, които художникът лицензира за своята употреба. Той твърди, че изкуството му е честен портрет на това как работи властта. Обаче, въпреки че рисунките изглеждат като фотографии, те често са далеч от реалността. Например, изображението на полицаи в бронежилетки от 2014 година, което трябва да разказва за протестите във Фъргюсън, е обгърнато в тъмни сенки, които придават драматичност, но и отдалечават от истинската сцена. Това е илюзия, която прави картината по-красиво, но и по-отдалечено от реалността. Художникът сякаш се опитва да създаде естетика, която да прикрие болезнените истини. Друга работа, базирана на снимка на мигранти в Средиземно море, също е манипулативна. Лонго увеличава вълната, за да подчертае драмата, като по този начин изкривява реалността. Това е в контраст с по-неутралната и по-мистериозна картина на Майкъл Армитидж (Michael Armitage), която също показва мигранти, но без драматизация. Лонго явно предпочита емоционално въздействие, дори и чрез преувеличение, което го поставя в противоречие с по-умерения подход на други художници. Преди години, Лонго беше част от поколението на "Изображенията" (Pictures Generation), което черпеше вдъхновение от медийни изображения и ги използваше като изразни средства. Тогава той се отличаваше с по-непредсказуеми и загадъчни работи, които оставяха място за интерпретация. Сега обаче, неговите произведения са по-ясни и директни, често с очевидни послания за корупция и социална несправедливост в Америка. Заглавието на изложбата, "Тежестта на надеждата" (The Weight of Hope), е ясно и очевидно. Всяка работа, от американското знаме, което вися на разпадане, до протестите срещу полицейската бруталност, предава послание за разпада на обществото. Но ако искате да разберете по-дълбоко причините за това разложение, ще трябва да потърсите другаде. Лонго не предлага нюанси или сложни анализи, а по-скоро повтаря очевидното. Дори и в работата му за войната в Украйна, той предпочита да показва символи на насилие, вместо да даде реална представа за американската военна машина. В една от работите, посветена на катастрофа с автомобили, галерията добавя пояснение, че това е метафора за американската военна индустрия. Това е опит да се свърже визуалното с политическото, но остава повърхностно. Лонго също така е използвал класическо произведение на Гоя (Goya), за да се опита да говори за конфликти в Газа, но резултатът е по-скоро имитация, отколкото ново послание. Във филма "Безименна буря" (Untitled Image Storm), който показва поток от 10 000 изображения, художникът създава усещане за хаос и скорост, което отразява медийното ни претоварване. Но това е клише, което не добавя ново към разбирането ни за света. Изкуството на Лонго е преминало от загадъчност към очевидност. В миналото той е търсил дълбочина, сега – яснота, която понякога граничи с баналност. В крайна сметка, напускането на галерията носи усещане за облекчение – всичко е казано, всичко е показано. Но дали това е достатъчно, за да разбере истинските проблеми на нашето време? Може би не.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
![]() |

Уайт Хоук намира нов дом в Ню Йорк за развитие на коренноамериканското изкуство
|
![]() |
Yungblud и Aerosmith обявиха нова песен My Only Angel
|
![]() |
Бой Джордж работи по нова версия на Taboo
|
![]() |
Семейството на Пол Нюман почете Робърт Редфорд след смъртта му
|
![]() |
Грозденка Владова и Виктор Русинов – любовен триъгълник в българския риалити свят
|
![]() |

Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия |

Свободата на словото и културното наследство в центъра на съвременните конфликти
|
![]() |
Ула Джонсън черпи вдъхновение от Хелен Франкенталър за пролетната си колекция, която съчетава красота, сила и радост
|
![]() |
ABC спря шоуто на Джими Кимъл след коментари за убийството на Чарли Кърк
|
![]() |
Уайт Хоук намира нов дом в Ню Йорк за развитие на коренноамериканското изкуство
|
![]() |
Мария Кастро влиза в Метрополитън музей на изкуствата за нова ера в модерното и съвременно изкуство
|
![]() |